Spar 25% på tøj & sko! Kun i weekenden

5 års tryghedsgaranti


​​​​​​​Dine fordele:

• Ingen selvrisiko

• Hurtig og nem behandling af sagen

• Ingen udgifter til reservedele

• Dækning i hele landet


En ny barnevogn er en stor investering, og den er svær at undvære, hvis den går i stykker. Med vores 5 års tryghedsgaranti er du altid garanteret en hurtig reparation – uden omkostninger for dig.


1. Dækning

1.1 Dækker skader opstået på baggrund af produktionsfejl og som følge af almindeligt brug.

1.2 Tryghedsgarantien følger barnevognen, og gælder derfor også ved videresalg såfremt alle betingelser for at opnå dækning er mødt (se punkt 3)
​​​​​​​

1.3 Tryghedsgarantien dækker i hele landet. Se på babysam.dk hvilke butikker der udfører reparationer.


2. Dækker ikke

2.1 Skade, som består af eller er en følge af aldersforandring, falmen af farve i tekstiler, formforandring, rust, mug, belægning eller manglende vedligeholdelse.

2.2 Skade, som ikke påvirker funktionen af produktet, f.eks. ridser i ydre sider/overflader.

2.3 Skade og svigt, herunder svigt på enkeltdele, der består i eller er en følge af normal ælde, herunder korrosion/rust.

2.4 Forkert montering eller installation af en tredjepartsdel eller tilbehør, der ikke er kompatibelt med det originale design.

2.5 Utilsigtet eller forsætlig skade, misbrug eller forsømmelse.

2.6 Forkert opbevaring/pleje af produktet.

2.7 Når produktet ikke har været brugt til normal brug og i overensstemmelse med producentens anvisninger.

2.8 Flyselskab/Transportskade: Tjek omhyggeligt din vogn efter den er blevet håndteret af flyselskabet (eller andre transportører), og indsend kravet direkte til dem.

2.9 Forbruger utilfredshed med produktet med hensyn til ikke at kunne lide pasform, vægt, funktionalitet, farve eller stil.
​​​​​​​

2.10 Hvis det årlige servicetjek ikke er overholdt.​​​​​​​


3. Krav for at tryghedsgarantien dækker:


3.1 Der skal kunne fremvises kvittering på at vognen er købt i BabySam. Tryghedsgarantien kan kun tegnes i forbindelse med køb af barnevognen og kan dermed ikke tilkøbes senere. Tryghedsforsikringen fremgår af kvitteringen.

3.2 Vognen skal have påsat et garantiklistermærke. Klistermærket påsættes i butikken ved køb. Har du købt vognen online skal du forbi din lokale BabySam butik inden 60 dage og få påsat et klistermærke ved fremvisning af kvittering for køb.
​​​​​​​

3.3 Obligatorisk årligt servicetjek skal overholdes. Du vil i god tid inden servicetjekket modtage en reminder på e-mail omkring servicetjekket. Du kan herefter booke en tid i din foretrukne BabySam butik.


4. Service


4.1 For at opretholde garantien skal vognen til et årligt service i nærmeste BabySam.

4.2 Der sendes i god tid inden servicen en reminder via email til den e-mailadresse der er angivet på den kundekonto købet er tilknyttet.

4.3 Skæringsdato for det årlige service vil være den dato vognen er købt. Servicen skal gennemføres indenfor en måned fra skæringsdato for at garantien fortsat gælder. Er vognen f.eks. købt 1. juni 2024 skal det første årlige servicetjek være gennemført senest 1. juli 2025.

4.4 Vognen skal indleveres i rengjort stand.
​​​​​​​

4.5 Hvis det under service opdages at vognen skal repareres, skal der bookes en separat tid til det.

4.6 En service hos BabySam indeholder:

• Gennemgang af alle funktionsdele (Kaleche, stel, aftagelige dele, lynlåse, funktionsknapper og trykknapper)

• Tjek og smørelse af hjul

• Tjek og smørelse af bremse

• Smørelse af andre bevægelige dele

• Tjek af brud på stellet

• Efterspænding af alle skruer

• Tjek for rust og mug


5. Reparation


​​​​​​​5.1 Produktfejl, der opdages i garantiperioden, bliver repareret gratis hurtigst muligt, dog senest indenfor 14 arbejdsdage efter modtagelse af produktet til reparation.

5.2 Fristen for reparation i henhold til punktet over kan forlænges med den tid, der er nødvendig for at bestille de nødvendige reservedele. I sådanne tilfælde vil du blive informeret om forlængelsen af ​​den nødvendige tid til reparation og den forventede dato for færdig reparation.

5.3 BabySam forbeholder sig ret til at forlænge de ovennævnte perioder, hvis force majeure indtræffer.

5.4 Hvis den anmeldte fejl ikke er dækket af garantien, afholdes omkostningerne til reparation af kunden. Inden der foretages nogen handling, vil kunden blive informeret om omkostningerne ved reparationen, som først derefter vil blive udført efter kundens udtrykkelige samtykke.

5.5 Hvis reparationen kræver udskiftning af dele, vil de defekte dele, som blev udskiftet, blive bortskaffet af BabySam. De reservedele, der bruges til reparation, kan produceres af en anden producent, så længe de som minimum er ligeværdige i teknisk henseende.

5.6 Hvis reparation og/eller udskiftning af dele er umulig, forbeholder BabySam sig retten til at erstatte det givne produkt med et nyt, frit for fejl, hvis det stadig er i produktion. I andre tilfælde vil udskiftningen blive udført med et lignende produkt og sat til en pris, der ikke er lavere end prisen på det originale produkt på tidspunktet for kundens køb.
​​​​​​​

5.7 Hvis det originale produkt med en 5 års tryghedsgaranti er blevet erstattet af et nyt produkt, gælder følgende betingelser:
Vilkårene for 5 års tryghedsgaranti fra det originale produkt skal overføres til det erstattende produkt. Varigheden af ​​den 5-årige tryghedsgaranti forlænges ikke, den fortsættes kun.

5.9 Det er ikke muligt at registrere erstatningsproduktet for en ny 5 års tryghedsgaranti.
​​​​​​​

5.10 Det er muligt at få stillet en lånevogn til rådighed mens reparationen står på. Vi kan ikke garantere at lånevognen er samme mærke og model, som den vogn du indleverer til reparation. Vi tager forbehold for at alle lånevogne i butikken kan være lånt ud på det givne tidspunkt, og at vi i det tilfælde ikke vil have mulighed for at stille en lånevogn til rådighed.